sâmbătă, 18 aprilie 2009

Poliţia l-a maltratat şi pe electricianul de la parlament

[English]

Electricianul parlamentului, Vasile Şendrea, a fost maltratat de către poliţişti chiar în clădirea legislativului, după ce, în noaptea de 7 aprilie, a rămas la serviciu cu scopul de a preveni pericolul electrocutării pompierilor şi a manifestanţilor. Şendrea a ajuns singur la Salvare, cu un picior fracturat şi cu spatele plin de vânătăi, iar MAI nu i-a plătit niciun ban pentru tratament.

Cazul Şenderea arată o dată în plus că MAI minte, declarând că poliţiştii n-au aplicat forţa fizică faţă de participanţii la acţiunile de protest din 7 aprilie. Când a început devastarea clădirii parlamentului, susţine Şendrea, şefii săi i-au dat indicaţii să rămână la faţa locului, pentru a deconecta lumina în cazul intervenţiei pompierilor. „Misiunea mea era să deconectez sursele de curent electric pe toate etajele unde izbucneau incendii. Când parlamentul a luat foc, pompierii nu puteau stinge, fiindcă i-ar fi electrocutat”, afirmă electricianul.

Vasile Şendrea a fost atacat de poliţişti noaptea, în jurul orei unu, pe un culoar al parlamentului, după ce stinsese lumina la mai multe etaje şi cobora la demisol. „Mergeam prin fum, nu vedeam nimic. Mi-au ieşit în cale câţiva poliţişti şi au început să mă bată. M-au încurcat cu alţii, cred, şi strigau: „Jos! Jos!”. Am încercat să le spun că lucrez aici, dar mi-au tuflit o bâtă peste picioare şi am căzut. Mă loveau apoi cu bâtele în spate, până am reuşit să mă legitimez. Atunci m-au condus în biroul meu şi m-au lăsat acolo”, ne relatează V. Şendrea. Cu fracturi la un picior, el a ajuns singur la spital, plătindu-şi din propriu buzunar îngrijirile medicale: „Acum stau cu piciorul în ghips şi pe spate încă se păstrează urmele loviturilor. Nu ştiu ce-o să fie mai departe şi dacă-mi vor compensa cheltuielile, căci medicamentele mi le-am cumpărat din banii mei. Eu doar eram la lucru. De lepădam totul şi plecam, aveau să mă învinuiască că am fugit”.

Potrivit lui V. Şendrea, prima încăpere din parament căreia i s-a dat foc a fost Biroul de permise, unde el a fost chemat ca să faciliteze munca pompierilor. În acest sens, există o înregistrare video pe blogul lui Alex Cozer, în care se vede că Ion Galiţchi (tânărul care a declarat că a arborat steagurile UE pe cele două clădiri „pentru a potoli masele”) primeşte nişte acte de la un bărbat în costum, după care strică uşa Biroului de permise, unde introduce multă hârtie, care ulterior a fost aprinsă. Ieri, ministrul de Interne, Gheorghe Papuc, a declarat în cadrul unei întâlniri cu Edwin Berny, reprezentant ONU la Chişinău, că poliţiştii nu-i maltratează pe cei reţinuţi sau arestaţi la 7 aprilie…

Sursa: Timpul


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu